Una
vegada llegit aquest article, m’he demanat: feim un bon ús dels recursos que
trobem? Eduquem per aquest bon ús? A partir de quina edat eduquem? Com
utilitzem la informació que trobem?
Aquestes
són les preguntes que m’han anat sorgint durant la lectura. He reflexionat i he extret certes
conclusions. Em centraré amb els valors i concretament amb el respecte.
Considero que els mestres, hem
d’educar als infants a partir del respecte davant els drets d’autor. Hem de
tenir molta cura i educar amb consciència. Penso que el respecte ha de ser mutu
entre l’autor que publica i la persona que utilitza els recursos d’aquest. És a
dir, per una banda, crec que és important tenir una cultura de compartir els
recursos que un individu realitza, ja que posem a l’abast els nostres
coneixements, com també la societat pot aprendre de nosaltres. Per altra banda
el subjecte que utilitza aquest recursos ha de
tenir respecte cap aquest individu nombrant les fonts. El que vull dir amb
totes aquestes paraules, és que entre nosaltres hem de compartir a partir del
respecte mutu. Crec que des de ben petits s’ha d’inculcar aquesta filosofia els
infants, perquè sempre tenguin cura a l’hora d’utilitzar qualsevol tipus de
document. Aquests des de ben petits, comencen a utilitzar recursos extrets
d’internet o llibres i és important remarcar els autors. Poc a poc aniran
assimilant i tenint molta cura de la utilització d’aquests recursos, essent
conscients de la importància de citar les fonts.
És important, en la nostra tasca
diària com a docents, poder compartir i intercanviar tots els recursos que
elaborem per tal de poder ampliar el nostre aprenentatge dins les aules.
Per concloure, ens hem de centrar en
el respecte i en la cura a l’hora d’utilitzar els recursos i com a docents hem
de donar exemple, citant les fonts. Per tal de poder seguir ampliant aquesta
xarxa de coneixements i aprenentatges.
Bibliografia:
Suvires Garcia,
M. Derechos de autor i propiedad
intelectual en internet para la educación. 2º Congreso internacional uso y
buenas prácticas con TIC
No hay comentarios:
Publicar un comentario