martes, 29 de octubre de 2013

AVALUACIÓ MULTIMÈDIA

Aquest material que us presento, està elaborat pels alumnes de  l'UAB l'any 2001. És una fitxa que serveix per avaluar i catalogar els programes multimèdies. 


FICHA  DE CATALOGACIÓN Y EVALUACIÓN MULTIMÈDIA
SIMPLIFICADA PARA LOS PROFESORES QUE HAN USADO EL PROGRAMA EN CLASE - DIM-UAB/2001
Títol del programa : orientació espacial, versió en  català.
Temàtica del programa:
Aquest programa treballa concretament l’orientació espacial.
Objectius y continguts que s’estan treballant en el programa:
Objectius:

          -Orientar-se i actuar cada cop més autònomament en els espais quotidians relacionats amb les vivències periòdiques i amb les rutines, utilitzant de forma adequada termes bàsics relatius a l’organització de l’espai i del temps.

         -Elements i algunes de les seves funcions, descobrint les seves possibilitats d’acció i d’expressió, coordinant i controlant cada cop amb major precisió gestos i moviments i regulant el moviment, el to i la postura en funció de l’objecte i de l’acció efectuada.

Continguts:
        -Nocions bàsiques d’orientació en l’espai i en el temps i de coordinació de moviments.

         - Exploració i presa de consciència de les pròpies possibilitats i limitacions perceptives, motrius i expressives, mostrant confiança en les pròpies possibilitats d’acció. Simulació de rols diferenciats i d’estats d’ànim diversos en situacions de joc. Iniciativa en l’acció i en els nous aprenentatges, mantenint una actitud de superació de les dificultats.

Característiques dels alumnes que han utilitzat aquest programa: 
Aquest contingut va dirigit a infants d'Educació Infantil de 3 a 6 anys, l'objectiu general de desenvolupar la capacitat d'identificar la direcció dels objectes en les seves diferents direccions en el plà (vertical, horitzontal i inclinat). Es pretén que l'alumne/a aprengui a classificar, sobre la base de l'orientació dels objectes en el plà més que resoldre els exercicis. El professor haurà de conversar amb l'alumne durant l'exercici per a assegurar-se que empra estratègies adequades i que no treballa a l'atzar.

TIPOLOGÍA DEL PROGRAMA
La tipologia d’aquest programa és, d'exercitació.
FUNCIÓ PER A LA QUAL S’HA UTILITZAT:
Utilitzaria aquest programa per exercitat les habilitats lingüístiques ampliant el vocabulari, familiaritzar-se amb les noves tecnologies i per avaluar si els infants saben orientar-se en l’espai.
Breu descripció de les activitats del programa que s’ha utilitzat:
El contingut està composat per 5 objectes d'aprenentatge formats per una seqüència de 5 activitats, cadascuna d’elles orientada a identificar la direcció i sentit dels objectes mostrats. Alguns  inicien una activitat de presentació del concepte, seguida de diferents activitats d’execució. Els exercicis de classificació sobre la base de l'orientació dels objectes en el plà es repetiran amb igual estructura però canviant els conceptes i els objectes amb els quals es treballen.
Entorn d’ús: 
Utilitzaria aquest joc dins l’aula, concretament en el racó de l’ordinador.
Usuaris:
Tots els alumnes poden utilitzar el joc, de manera autònoma i amb la supervisió de la mestra.
Forma d’agrupaments:
Els agrupament que utilitzaria en aquest joc són diversos. En primer lloc, els infants podran utilitzar aquest programa per parelles, per tal de poder-se ajudar i poder fer un repàs. En segon lloc, m’agradaria que els infants utilitzessin aquest programa individualment mentre la mestra pugui anar supervisant i avaluant.
Breu descripció de la forma d’ús: 
Aquest racó estarà disponible en unes hores concretes quant la mestra ho comuniqui.
La mestra s’encarregarà de fer les parelles, segons les seves possibilitats i característiques de cada infant, cada parella haurà d’autoregular-se el temps, ja que disposaran de mitja hora.

Altres circumstàncies :
Si programa s’utilitzés per primera vegada, la mestra i els infants realitzarien una primera pressa de contacte conjuntament

Característiques del aula informàtica :
El racó estaria compost per un ordinador de torre i hauria per escrit o amb símbols les normes d’ús .
ASPECTES FUNCIONALS. UTILITAT           

Eficàcia del programa (facilita l’assoliment dels objectius)
Facilitat d’ús i instal·lació (entorno amable)
Documentació (si s’ha utilitzat)
Servei de teleformació i assistència (si s’ha utilitzat)
EXCEL·LENT
ALT
CORRECTE
BAIX
.x
.
.
.
X
.
.
.
.X
.
.
.
.
.X
.

ASPECTES TÈCNICS I ESTÉTICS
.
Entorn audiovisual (presentació, pantalles, tipus lletra...)
Elements multimèdia (qualitat i quantitat)
Continguts (qualitat, profunditat, organització)
Navegació (fiabilitat ,eficàcia, velocitat...)
Interacció (tipus de diàleg, entrada de dades, anàlisis de respostes)
EXCEL·LENT
ALT
CORRECTE
BAIX
.X
.
.
.
.X
.
.
.
.X
.
.
.
.X
.
.
.
.
.
.
.
ASPECTES PEDAGÒGICS

Capacitat de motivació (atractiu, interès)
Adequació a l’usuari (continguts activitat)
Tutorització i avaluació (preguntes reforços)
Recurssos didàctics (activitat, organitzados)
EXCEL·LENT
ALT
CORRECTE
BAIX
.
.X
.
.
.
.X
.
.
.
.X
.
.
.
.X

.
.
OBSERVACIONS
Problemes i inconvenients:
VALORACIÓ GLOBAL
EXCEL·LENT
ALT
CORRECTE
BAIX
.

No hay comentarios:

Publicar un comentario